Daisypath Vacation tickers

Wednesday, December 18, 2013

sinopsis 2013

assalamualaikum.

sudah sekian lama tak update blog nih. ternampak beberapa ketul taik cicak bersepah di sini.
tahun ni rasenye belum sentuh lagi blog nih.
apakan daya daya, tahun yang sibuk lah katekan.
tahun menjadi dewase.. peh peh. da dewase da gua.
dewasa lah sangat. kau pikir bes?
lebih bnyk bende yang menduga lepas da abes sekola.
kalau la tak pandai bawak diri, nescaya kalian akan dibawa arus deras gelombang pawana semerah padi.
budak2 skang sume pelik2. pilih kawan baik2 sket. aku pn buknannye baik sangat.
tapi tu ah. an. carik la yg bole bawak ke jalan yg lurus, nescaya kalian juga terikut rrikut rentak mereka.
rentak lagu ku. baek gak lagu tuh. sebenanye sam bunkface nk berduet ngan aku,
tapi aku tolak, tu yang die duet ngan amy search.


 aku dengan amy search pon lebih kurang jeh. suara pn lebih kurang jeh.
macam same je macam same je

seperti yg ku katakan tadi hidup kt luar ni lebih banyak cabarannya,
mungkin mende2 yg kite sembang lebat shet tak nak buat kite akan buat gak nanti. mana tahu.
macam aku, tak mintak nk jadi artis, jadi jugak. tu la msalah besar aku skang.

seperti yang kita dapat lihat tajuk besar post ini ialah SINOPSIS 2013.
so? so far so good.

last tweet aku pasal PLKN. BHAHAHAHAH dah berzaman aku meninggalkan bende alah tersebut.
kenangan yang paling aku lupakan. tak ingat dah. KRIK KRIK.

yang aku ingat. aku kene botak. masuk kompeni DELTA. pastu selalu kalah. BHAHAHH
program PLKN ini telah banyak membentuk anak anak muda menjadi lebih bersikap optimis dalam kehidupan seharian, lebih bertanggungjawab dan mengamalkna sikap saling hormat menghormati antara satu same lain. boo - THOR


gamba berikut telah diambil pada akhir 2012 dan awal 2013.
buruk bhai botak.
tapi Allah dah jadikan hambanya semuanya sempurna.
buruk cantik hensem kacakugly dirty kitty semuenye ciptaanNya.

kami nampak sangat bahagia kan. ade kisah disebalik dorm L3 yg ceria ni
habis je PLKN, aku sebagai calon SPM 2012 telah mengampil keputusan SPM pada bulan Mac.
dengan berbekalkan badan yg tough dan kepala botak, aku pergi ke Johor dengan menaiki bas dari Terengganu. bas tersebut ade tayar. kbai.

orang datang nak ambik result, bole kasi ceramah plak, lagi geram. da la kepale aku botak. nk suruh mk bapak dorang ni tengok kepala aku brape lame? ceh bajet dorang tengok aku. tekan skip utukn skip cerite x menarik.

 (SKIP)

kemudian ak pun pegi ambik slip.. peh peh peh. alhamdulillah Straight A.
x ambik gmba sangat sebab kepale botak. so, takde gmba.

pastu an. ape lagi hah?

rasenye aku keje kot. jap. aku gi bejalan ke melaka rasenye ngan beberapa manusia mrsm pontian rase,
saje melepaskan batuk di tangga kerana kebosanan di rumah.
pegi Melaka jalan jalan jeh like normal.
tak ramai pm. fadh, faru, nasir kel, mafia, cai ngan tom
pastu aku keje. first time keje bhai..
walaupn gaji x seberapa. ade la jugak pengalaman bekerja.

dulu rasenye post aku bnyk gamba, tapi skang tengok tulisan jeh banyak. jadi. pegi mampos. BHAHAHA

permulaan hidup baruku bermula bile dapat tawaran MARA. tetibe dlm surat tlis kene dafta kat unikl MFI.
jadah apakah unikl MFI. x pena denga. search2 internet pegi France.
peh peh France dowh. UM  pn aku dapat time tuh. tapi aku x berbelah bagi, teros amik MARA punye tanpa memikirkan sebab dan akibat. peh ayat wa menulis blog semakin mantap hari demi hari.

jadi, aku dafta la kat MFI untuk truskan hidup sebagi seorang yg bergelar pelajar universiti.
Peeehhhh ingatkan beronok ronok masuk sini. stressfully shaiii.
kami di tindas oleh manusia manusia di sini. apa salah kami. kami cuma ingin belajar.
pehhh duk sini jadi nerd dowh. belajar stiap hari stiap masa. dengan rumate gua yg kerajinan melampaui batasan akal manusia lagi lah menambah tekanan aku yg rilek rilek jeh. rumate aku rajin beb. bilik lain bukak laptop lek lek jeh. aku nak bukak laptop kat bilik terasa serba salah selagi dorang x bukak laptop.
walupun aku tertekan, aku tidak menanekan, namun menolak.

nak buat cane an. redha jelah. duniawi sumenye ni. tak lama.

geram pulak aku ngan intenet nih. nk upload gmba x boleh.
aset gua tu gmba.

mungkin ini bukan harinya. lain kali ah update lagi. KOT

dah, wa nak study. BHAHAHAH



No comments:

About Me